Najgłośniejsza Audi S5 w Polsce! 11-letni projekt od podstaw i charytatywny konkurs.

news
2023-11-15

Wystartowała zbiórka charytatywna na platformie Siepomaga, związana m.in. z projektem Audi S5 i akcją Turbo Pomoc.


Link do konkursu i naszej wspólnej inicjatywy z Turbo Pomoc oraz Siepomaga:

https://www.siepomaga.pl/turbopomoc-mikolajki


Żegnam się zatem z projektem S5, który jest ze mną od początku i od którego zaczęły się też przejazdy charytatywne #TURBOPOMOC.

Ze skróconą historią akcji oraz samego projektu możecie zapoznać się tutaj:

https://www.turbopomoc.pl/aktualnosci/w/charytatywne-mikolajki-wygraj-kultowe-audi-s5-dolacz-i-wesprzyj-szczytny-cel


Z kolei dla tuningowych maniaków podaje niżej rozpiskę kosztów, które od 2012 przechodził projekt.

Może ktoś będzie zainteresowany podobnymi modyfikacjami, wtedy służę pomocą i organizacją poszczególnych zleceń na części i usługi.

Ceny niektórych pozycji mogą się różnić od aktualnych ofert, bo całość była robiona w różnych odstępach czasu i wszystko na przestrzeni 11 lat.

  1. Pierwszy zakup auta: 04-05-2012.

    Audi S5 V8, full opcja - 155 000,00 zł.

    Początkowo dokonano zmiany standardowego systemu wydechowego na sportowy układ wydechowy od HMS, renomowanej niemieckiej firmy. Montaż został wykonany przez MM-Performance w Warszawie:
    http://mm-performance.blogspot.com/2013/03/audi-s5-v8-sportowy-ukad-wydechowy-hms.html

    Wydech HMS - 20 617,20 zł.


    Następnie samochód przeszedł serię zaawansowanych modyfikacji 'mocowych'. Do fabrycznego silnika V8 dołożono zestaw z kompresorem TTS i sprężarką Rotrex, a także wykonano dodatkowe przeróbki. Całość prac nad udoskonaleniem pojazdu nadzorował Patryk z Pachura Moto Center, znany z wcześniejszego montażu podobnego kompresora, ale w modelu Audi RS4 B7.
    http://motocenter.pl/Aktualnosci/Audi-S5-kompresor-TTS-Rotrex

    Zawieszenie KW3 - 8 990,00 zł.
    Hamulce sportowe Alcon - 14 000,00 zł.
    Zestaw kompresora TTS - 59 974,80 zł.
    Robocizna z montażem, olejami, filtrami, itp. - 26 323,33 zł.
    Wtryskiwacze - 1 326,00 zł.
    Naprawa skrzyni - 8 610,00 zł.

    I niewiele później kolejny "podmiany":

    Hamulce przód ceramika R8 komplet - 40 292,00 zł.
    Felgi ADV10 MV2 Competition Spec - 20 000,00 zł.
    Opony Michelin - 3 348,00 zł.
    Dystanse - 200,00 zł.
    Zderzak przód Rieger - 1 140,00 zł.
    Lip spoiler - 100,00 zł.



    Wypadek: 15-03-2015.





  2. Drugi zakup auta: 15-04-2015.

    Audi S5 V8, ale z nieco gorszym wyposażeniem niż poprzednik - 123 000,00 zł.
    https://www.facebook.com/b3tour/photos/a.863396603674528.1073741848.827830547231134/1048475615166625

    I od razu pierwsze modyfikacje: maska kompletna (wygłuszenie, spryskiwacze, zawiasy, siłowniki), grill chrom, 2 błotniki, 2 lampy LED-DIODA, 2 nadkola, osłona pod silnik i skrzynie, zderzak kompletny (instalacja, czujniki parkowania, spryskiwacze, halogeny, sondy), kompletny pas przedni (wszystkie chłodnice, wiatraki, zamki, belka, linki, ślizgi lamp i inne), zbijaki, 2 pająki, inne plastiki i mocowania, ślizgi zderzaka, wiadro śrub, zbiorniczki, rurki, węże, kodowanie lamp, malowanie elementów).
    Kompletny przód i modyfikacja na RS5 lift - 17 300,00 zł.

    Folia Hexis i oklejanie auta - 5 000,00 zł.
    Carbon na splitter, lip, progi - 2 000,00 zł.
    Naklejki na opony - 600,00 zł.
    Zawieszenie AirRex - 18 450,00 zł.


  3. Pierwsze customowe widebody do tego modelu, wykonane w SR66 na podstawie mojego projektu i wizualizacji od Damiana: 20-05-2017.

    Widebody + montaż - 20 000,00 zł.
    Felgi BC Forged EH171 20X11.5 gloss black - 14 268,00 zł.

    Szybka zmiana koloru i folia 3M Dark Satin Grey:
    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1597560503638699&type=3

    To w połączeniu z realizacją w carbonie - 11 000, 00 zł

    (ramka grill, lusterka, spoiler, splitter, progi listwy środek, zegary, gałka biegów)

    Kierownica R8 + łopatki custom carbon - 4 500,00 zł.
    Fotele RS4 + carbon - 19 500,00 zł.

    Obszycie, cały środek w Carissmo - 17 220,00 zł.

    Wymiana zawieszenia na AirLift Performance - 16 000,00 zł.

    Kompletny, customowy układ wydechowy z MG Motorsport + końcówki 120mm w carbonie - 14 000 zł.

    Malowanie zacisków w kolorze Fresh Copper Metallic i pełna modyfikacja customowego zestawu na tył zrealizowana w G4 Racing:
    Tarcza dwuczęściowe pływająca, dzwon aluminiowy anodowany na twardo. Średnica rotora tarczy 375, wiercony.
    Na tylna oś wykonany adapter umożliwiający zabudowę dwóch zacisków hamulcowych - oryginalny, 1 tłoczkowy do hamulca pomocniczego, oraz dołożony 4 tłoczkowy zaciski z Porsche Panamera do hamulca zasadniczego.
    Koszt - 16 000,00 zł.


    Na przełomie 2018/2019 wymiana silnika, skrzyni i kompresora w Frog Racing:
    Używany silnik do odbudowy - 6 000,00 zł.
    Komplet uszczelek, śrub, panewek, korbowodów mocniejszych, rozrząd, pompa oleju + napęd, popychacze, filtry, oleje, płyny - 25 500,00 zł.
    Obróbka głowic - 4 000,00 zł.
    Robocizna wyremontowania silnika + montaż - 15 000,00 zł.
    Naprawa gwintów części kitu TTS + prace frezerskie - 1 500,00 zł.
    Montaż zestawu kompresora + kalibracja ECU - 5 000,00 zł.
    Skrzynia w Amatic (wymieniono zestaw uszczelniaczy, wew. pompa olejowa oraz sprzęgło hydrokinetyczne) - 7 900,00 zł.


    11.06.2020 auto dostaje nowy look i folię Inozetek Midnight Purple.
    Aplikacja folii + poprawki lakiernicze, robocizna - 8 500,00 zł.


    W 2021 ostatnia z większych modyfikacji - zmiana skrzyni na 8-biegowy automat z Audi RS6 C7.
    Wymiana i adaptacja skrzyni - 12 920,00 zł.


    W tym roku wykonano zmianę koloru auta, poprawki lakiernicze i aplikację nowej folii - białej satyny z TeckWrap.
    Całość - 13 000,00 zł.


    Przebieg po zmianie silnika i skrzyni to niecałe 2100 km.
    Przebieg fabryczny to 119 050 km.
NEWSLETTER
dołącz do nas

Zapisz