Rusza charytatywna zbiórka na platformie Siepomaga, związana m.in. z projektem Audi S5 i akcją Turbo Pomoc.
Na dniach ruszy charytatywna zbiórka w serwisie Siepomaga: https://www.siepomaga.pl/turbopomoc-mikolajki
Żegnam się zatem z projektem S5, który jest ze mną od początku i od którego zaczęły się też przejazdy charytatywne Turbo Pomoc.
Ze skróconą historią akcji oraz samego projektu możecie poczytać tutaj:
https://www.turbopomoc.pl/aktualnosci/w/charytatywne-mikolajki-wygraj-kultowe-audi-s5-dolacz-i-wesprzyj-szczytny-cel
Z kolei dla tuningowych maniaków podaje niżej rozpiskę kosztów i modyfikacji, które od 2012 przechodził projekt.
Może ktoś będzie zainteresowany podobnymi modyfikacjami, wtedy służę pomocą i organizacją poszczególnych zleceń na części i usługi, które wraz ze znajomościami w tej branży są wręcz niezbędne, aby zrobić dobry tuning.
Ceny niektórych pozycji mogą się różnić od aktualnych ofert, bo całość była robiona w różnych odstępach czasu i wszystko na przestrzeni 11 lat.
- Zakup auta numer 1: 04-05-2012.
Audi S5 V8, full opcja - 155 000,00 zł.
Wydech HMS - 20 617,20 zł.
Pierwsza modyfikacja to zmiana fabrycznego wydechu na sportowy układ wydechowy niemieckiej firmy HMS. Realizacja montażu przeprowadzona wtedy w MM-Performance w Warszawie:
http://mm-performance.blogspot.com/2013/03/audi-s5-v8-sportowy-ukad-wydechowy-hms.html
Później auto przeszło największe modyfikacje 'mocowe', jakie były dostępne do tego modelu. Do fabrycznego wolnossaka V8 wpadł zestaw z kompresorem TTS i sprężarką Rotrex + kilka innych przeróbek odsuniętych w czasie. Przeróbkami zajął się Patryk z Pachura Moto Center, który był już wtedy po pierwszym montażu takiego kompresora w Polsce w swojej RS4 B7.
http://motocenter.pl/Aktualnosci/Audi-S5-kompresor-TTS-Rotrex
Zawieszenie KW3 (później zmienione) - 8 990,00 zł.
Hamulce sportowe Alcon (później zmienione) - 14 000,00 zł.
Zestaw kompresora TTS - 59 974,80 zł.
Robocizna z montażem, olejami, filtrami, itp. - 26 323,33 zł.
Wtryskiwacze - 1 326,00 zł.
Naprawa skrzyni - 8 610,00 zł.
Hamulce przód ceramika R8 komplet - 40 292,00 zł.
Felgi ADV10 MV2 Competition Spec - 20 000,00 zł.
Opony - 3 348,00 zł.
Dystanse - 200,00 zł.
Zderzak Rieger - 1 140,00 zł.
Lip spoiler - 100,00 zł.
Wypadek: 15-03-2015

- Zakup auta numer 2: 15-04-2015.
Audi S5 V8, z nieco gorszym wyposażeniem niż poprzedniczka - 123 000,00 zł.
https://www.facebook.com/b3tour/photos/a.863396603674528.1073741848.827830547231134/1048475615166625
Kompletny przód i modyfikacja na RS5 lift - 17 300,00 zł.
Maska kompletna (wygłuszenie, spryskiwacze, zawiasy, siłowniki), grill chrome , 2 błotniki , 2 lampy LED-DIODA, 2 nadkola , oslona pod silnik i skrzynie zderzak kompletny (instalacja, czujniki parkowania, spryskiwacze, halogeny,sondy) kompletny pas przedni (wszystkie chłodnice, wiatraki, zamki, belka, linki, slizgi lamp i inne), zbijaki, 2 pajaki inne plastiki i mocowania, ślizgi zderzaka, wiadro śrub, zbiorniczki, rurki, węże, kodowanie lamp, malowanie elementów).
Folia Hexis i oklejanie auta - 5 000,00 zł.
Carbon na splitter, lip, progi - 2 000,00 zł.
Naklejki na opony - 600,00 zł.
Zawieszenie AirRex - 18 450,00 zł.
Pierwsze customowe widebody do tego modelu, wykonane w SR66 na podstawie mojego projektu i wizualizacji od Damiana: 20-05-2017
Widebody + montaż - 20 000,00 zł
Felgi BC Forged EH171 20X11.5 +0 5x112 gloss black - 14 268,00 zł
Szybka zmiana koloru i folia 3M Dark Satin Grey:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1597560503638699&type=3
To w połączeniu z realizacją w carbonie - 11 000, 00 zł
(ramka grill, lusterka, spoiler, splitter, progi listwy środek, zegary, gałka biegów)
Kierownica R8 + łopatki custom carbon - 4 500,00 zł.
Fotele RS4 + carbon - 15 000,00 zł.
Obszycie, cały środek Carissmo - 17 220,00 zł.
Zawieszenie AirLift Performance - 16 000,00 zł.
Kompletny, customowy układ wydechowy z MG + końcówki 120mm w carbonie - 14 000 zł.
Hamulec tył custom + malowanie.
Na przełomie 2018/2019 wymiana silnika, skrzyni i kompresora u Froga:
Używany silnik do odbudowy - 6 000,00 zł.
Komplet uszczelek, śrub, panewek, korbowodów mocniejszych, rozrząd, pompa oleju + napęd, popychacze, filtry, oleje, płyny - 25 500,00 zł.
Obróbka głowic - 4 000,00 zł.
Robocizna wyremontowania silnika + montraż - 15 000,00 zł.
Naprawa gwintów części kitu TTS + prace frezerskie - 1 500,00 zł.
Montaz kity kompresora + kalibracja ECU - 5 000,00 zł.
Skrzynia w Amatic - 7 900,00 zł.
(do skrzyni to było wymienione zestaw uszczelniaczy wew.pompa olejowa oraz sprzegło hydrokinetyczne).
11.06.2020 auto dostaje nowy look i folię Inozetek Midnight Purple - 7 000,00 zł.
Poprawki lakiernicze, folia, robocizna.
Ostatnia z większych modyfikacja to zmiana skrzyni na model z RS6 C7, czyli 8-biegowy automat, który spisuje się bez porównania lepiej niż seryjny tiptronic z S5.
Wymiana i adaptacja skrzyni - 12 920,00 zł.
Przebieg po zmianie silnika i skrzyni to niecałe 2100 km.
Przebieg fabryczny to 119 050 km.